GTC

Algemene voorwaarden voor de internetwinkel "ROLLENLAND" van Sofis AG

Preambule:

I. Consument in de zin van het BGB

Een consument is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie sluit voor doeleinden die doeleinden die overwegend buiten hun bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen. beroepsactiviteit.

II. ondernemer in de zin van het BGB

1) Een ondernemer is een natuurlijk of rechtspersoon persoon of een maatschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een juridische rechtshandeling in de uitoefening van hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

2) Een maatschap met rechtsbevoegdheid is een maatschap die bevoegd is om rechten te verwerven en verplichtingen aan te gaan. rechten te verwerven en verplichtingen aan te gaan.

1. toepassingsgebied

Voor de zakelijke relatie en voor alle bestellingen tussen u als klant en Sofis AG, Hindenburgstraße 59, 66119 Saarbrücken (Sofis) zijn uitsluitend de volgende Algemene Voorwaarden en Bepalingen van toepassing. Algemene Voorwaarden in de versie die geldt op het moment van de bestelling. Van voorwaarden van de klant of hiervan afwijkende mondelinge afspraken zijn slechts worden pas van kracht na uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging door Sofis. De Voorwaarden en de contractuele relatie tussen de klant en Sofis worden uitsluitend beheerst door het recht van de Bondsrepubliek Duitsland. De bepalingen van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (CISG) zijn uitdrukkelijk uitgesloten.

2 Afsluiting van het contract

Uw contractpartner voor alle bestellingen is Sofis AG, Hindenburgstraße 59, 66119 Saarbrücken, Duitsland. Het online aanbod www.ROLLENLAND.at van Sofis AG is geen aanbod in juridische zin. aanbod in juridische zin, slechts een uitnodiging tot het doen van een aanbod. Met uw bestelling doet u een bindend aanbod om een koopcontract te sluiten. koopovereenkomst. Uw bestelling wordt bindend wanneer u het online bestelproces hebt voltooid door de daar gevraagde informatie in te voeren en en in het bevestigingsgedeelte op de knop "Bestellen met kosten" in het bevestigingsgedeelte. Nadat u uw bestelling hebt verzonden, sturen wij u een orderbevestiging per e-mail, die de ontvangst van uw bestelling bevestigt. We accepteren je bindende koopaanbod pas nadat we je de verzendbevestiging hebben gestuurd. Gelieve Houd er rekening mee dat het factuur- en afleveradres in Duitsland of binnen de EU ZIJN.

3. prijzen

Alle prijzen zijn in euro's plus de respectieve wettelijke btw. We rekenen geen extra kosten voor verpakking en we brengen geen extra kosten in rekening. Voor verpakking en verzending binnen Zwitserland brengen we de volgende extra kosten in rekening. Verzendkosten meestal 5,85 € deze kosten zijn per doos en douanerechten meestal 24 € die per bestelling worden gemaakt. Voor leveringen naar andere landen behouden wij ons uitdrukkelijk het recht voor om extra kosten per doos (meestal 5,85€) in rekening te brengen voor verzending en verpakking, mits deze landen behoren tot de landen waaraan wij leveren. Voor leveringen naar Frankrijk rekenen we doorgaans 8,85 € per doos.

4. betalingstransacties

De aankoopprijs is onmiddellijk verschuldigd bij bestelling. Als mogelijke betalingswijzen zijn vooruitbetaling, onmiddellijke bankoverschrijving, betaling via PayPal en, vanaf de tweede bestelling, aankoop op rekening.

5. leveringsvoorwaarden

a. De gekochte goederen worden uiterlijk drie uiterlijk drie werkdagen na de datum van ontvangst van de betaling door DPD. Je ontvangt de goederen in elk goederen binnen de wettelijke termijn van 30 dagen. Express Express-levering is niet mogelijk.

b. Als de bestelde goederen niet beschikbaar niet beschikbaar zijn, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en kunnen wij uw aanbod in dit opzicht helaas niet accepteren. uw aanbod niet accepteren. In dit geval wordt het eventueel al betaalde aankoopbedrag onmiddellijk terugbetaald. Informatie over een leveringstermijn buiten deze bepalingen zijn niet bindend, tenzij deze schriftelijk zijn overeengekomen en door ons door ons afzonderlijk per e-mail bevestigd.

c. Voor verzending naar Duitse eilanden rekenen we een eilandtoeslag van € 17,00 per doos. Eilanden buiten Duitsland worden over het algemeen niet geleverd. Mocht dit toch gewenst zijn, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met het ROLLENLAND-team. .

6. eigendomsvoorbehoud

De geleverde goederen blijven onze eigendom tot volledige betaling van alle openstaande facturen. Bij deelleveringen blijven deze geleverde geleverde goederen ook ons eigendom totdat ze zijn betaald.

7 Aansprakelijkheid

Wij betalen schadevergoeding, ongeacht de rechtsgrond in geval van opzet en grove nalatigheid en bij het ontbreken van een waarvan wij het bestaan hebben gegarandeerd, ter hoogte van de volledige waarde van de goederen. waarde van de goederen. De wettelijke aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel volgens de Product Liability Act en het verweer van medeschuldige nalatigheid blijven onaangetast. Vergoeding van schade als gevolg van de schending van een kardinale verplichting (essentiële verplichting uit het contract, als de schending van de plicht het doel van het contract in gevaar brengt door de plichtsverzuim in gevaar wordt gebracht) betalen we alleen een vergoeding ter hoogte van de voorzienbare schade.

Als u een ondernemer bent in de zin van het BGB, is de aansprakelijkheid voor schade die geen persoonlijk letsel is, beperkt tot de directe en voorzienbare voorzienbare typische schade. Gevolgschade, in het bijzonder schade door winstderving, wordt niet door ons vergoed.

8 Garantie / Informatie over aansprakelijkheid voor gebreken

De wettelijke garantiebepalingen (aansprakelijkheid voor gebreken) van toepassing. Voor zover schuld wettelijk vereist is, gelden de beperkingen van de beperkingen van bovenstaand artikel 7.

9. gegevensbescherming

Uw klantgegevens worden alleen opgeslagen en verwerkt in ons EDP-systeem verwerkt voor zover dit noodzakelijk is voor zakelijke doeleinden en de Federale Wet Bescherming Persoonsgegevens. De persoonlijke gegevens die u gegevens die u ons verstrekt bij het plaatsen van een bestelling of per e-mail (bijv. uw naam en contact contactgegevens) worden alleen verwerkt voor correspondentie met u en alleen voor het doel waarvoor u de gegevens aan ons beschikbaar hebt gesteld.

Wij geven uw gegevens alleen door aan de alleen aan de rederij die opdracht heeft gegeven voor de levering, voor zover dit goederen noodzakelijk is. Voor de verwerking van betalingen geven we uw betalingsgegevens door aan de kredietinstelling die met de betaling belast is.

Wij verzekeren u dat wij we uw persoonlijke gegevens niet aan derden doorgeven, tenzij we wij hiertoe wettelijk verplicht zijn of u hier uitdrukkelijk vooraf uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven. Voor zover wij gebruik maken van de diensten van derden voor het uitvoeren en diensten van derden gebruiken, worden de bepalingen van de Duitse Bundesdatenschutzgesetz nageleefd.

Meer informatie is beschikbaar in onze informatie over gegevensbescherming.

10. plaats van jurisdictie

Voor kopers/klanten die geen consumenten zijn in de zin van het BGB is de bevoegde rechtbank en de plaats van nakoming, voor zover toegestaan, de maatschappelijke zetel van Sofis AG, 66119 Saarbrücken.

11. scheidbaarheidclausule clausule

Indien individuele bepalingen van het contract, inclusief deze bepalingen geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn, of als het contract contract een maas in de wet bevat, blijft de geldigheid van de overige bepalingen of delen van dergelijke bepalingen onaangetast. In plaats van de ongeldige of ontbrekende bepalingen worden vervangen door de betreffende wettelijke bepalingen.

12. herroepingsrecht voor consumenten

(Een consument is een natuurlijke persoon persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die overwegend noch hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit). beroepsactiviteit).

Annuleringsvoorwaarden

Recht op annulering

U hebt het recht om dit contract binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen te annuleren. om dit contract te annuleren. De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in ontvangst heeft genomen. bezit heeft genomen van de laatste goederen. Om uw recht op annulering uit te oefenen, moet u contact met ons opnemen, Sofis AG, Hindenburgstraße 59, 66119 Saarbrücken, Telefoon: +49 (0)681 959 71 300, fax: +49 (0)681 959 71 150, info@ROLLENLAND.at door middel van een duidelijke (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail) van uw beslissing om dit contract te annuleren. van uw beslissing om dit contract te annuleren. U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht. is niet verplicht.

Om te voldoen aan de annuleringstermijn is het voldoende dat u de kennisgeving van de uitoefening van het van het annuleringsrecht voor het verstrijken van de annuleringstermijn verzendt.

Gevolgen van annulering

Als u dit contract annuleert Als u dit contract annuleert, betalen wij u alle betalingen terug die wij van u hebben ontvangen met inbegrip van de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u de bestelling hebt geannuleerd). kosten die voortvloeien uit het feit dat u hebt gekozen voor een ander type levering dan de goedkoopste door ons aangeboden) zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag waarop wij de kennisgeving van uw annulering van dit van dit contract door ons is ontvangen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij transactie, tenzij uitdrukkelijk anders met u overeengekomen; in geen geval zal u In geen geval worden u kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling.

Wij kunnen de terugbetaling weigeren de terugbetaling weigeren totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je het bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggezonden. bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt, wat het eerste is. U moet de goederen onmiddellijk en volledig en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop u ons op de hoogte hebt gesteld van van de annulering van deze overeenkomst aan Sofis AG, Hindenburgstraße 59, 66119 Saarbrücken . De termijn wordt in acht genomen als u de goederen voor het verstrijken van de herroepingstermijn van 14 dagen verzendt.

U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen. U hoeft alleen te betalen voor waardevermindering van de goederen alleen als deze waardevermindering te wijten is aan een defect dat niet kan worden toegeschreven aan de staat, de eigenschappen en het functioneren van de goederen. de staat, de eigenschappen en het functioneren van de goederen niet te wijten is aan de behandeling behandeling van de goederen. De term "inspectie van de eigenschappen en het functioneren" betekent het testen en uitproberen van de respectieve en uitproberen van de respectieve goederen, zoals mogelijk en gebruikelijk is in een gebruikelijk is.

Einde van de Annuleringsvoorwaarden

Dit annuleringsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten voor de de levering van goederen die Sofis heeft vervaardigd op basis van uw specificaties of die duidelijk zijn aangepast aan uw persoonlijke behoeften of die door hun aard niet geschikt zijn voor retourzending, snel kunnen bederven of waarvan de houdbaarheidsdatum is overschreden.



ROLLENLAND bonuspuntenprogramma

Voorwaarden voor deelname

Het bonusprogramma op www.ROLLENLAND.de beloont de loyaliteit en het gezondheidsbewustzijn van klanten.
De volgende voorwaarden zijn van toepassing op het verzamelen van bonuspunten:

1. deelname

Alle klanten van ROLLENLAND.de, ROLLENLAND.ch, ROLLENLAND.at, ROLLENLAND.be, ROLLENLAND.fr, ROLLENLAND.nl die zich tijdens het bestelproces als klant hebben aangemeld en de deelnamevoorwaarden hebben geaccepteerd, mogen deelnemen.

2. informatie over het bonusprogramma

U ontvangt regelmatig informatie over uw ROLLENLAND-bonuspunten. Als u akkoord gaat met het bonusprogramma, ontvangt u automatisch e-mails over uw actuele puntensaldo.

3. algemeen

De bonuspunten hebben betrekking op de respectieve klantenrekening en kunnen niet worden overgedragen naar andere rekeningen. Het is niet mogelijk om gespaarde bonuspunten uit te betalen in geld (euro's of andere valuta). Het huidige saldo van je puntenrekening staat in je persoonlijke omgeving onder Mijn account en kan op elk moment alleen door jou worden bekeken.

4. bijschrijven van punten

Iedere deelnemer aan het ROLLENLAND bonusprogramma ontvangt vanaf 1 juli 2015 automatisch bonuspunten voor iedere geplaatste bestelling. Er is geen minimale bestelwaarde vereist om bonuspunten te ontvangen. Eén punt heeft een waarde van 0,01 euro. Voor elke bestelling krijgt u 1 bonuspunt per volle euro factuurbedrag (plus bonuspunten van lopende acties, indien van toepassing), zodra de betreffende factuur is betaald. U ontvangt dus 30 bonuspunten voor uw bestelling van 30 euro. Uw punten worden 5 dagen na ontvangst van uw bestelling automatisch bijgeschreven. Als u via meerdere klantenaccounts bij ROLLENLAND bestelt, worden de punten dienovereenkomstig op de afzonderlijke accounts bijgeschreven. Als de bestelling niet wordt betaald en moet worden geannuleerd, kan ROLLENLAND de betreffende klantenrekening openen en de punten voor deze bestelling verwijderen.

5. vervallen van punten

Je bonuspunten zijn geldig vanaf de aankoopdatum tot 31 december van het volgende jaar. Na het verstrijken van deze periode en als de account wordt opgezegd, vervallen de punten en worden ze verwijderd.

6 Bonuspunten inwisselen

Als u 500 bonuspunten hebt gespaard, kunt u deze bij ROLLENLAND inwisselen in de vorm van een tegoedbon voor uw volgende aankoop. U kunt echter ook doorgaan met het verzamelen van punten en deze bij een volgende aankoop inwisselen. Wanneer het maximale aantal punten van 2.000 is bereikt, worden de bonuspunten automatisch omgezet in een waardebon en per e-mail naar u verzonden. Bij het inwisselen van de punten moet de waarde van de bestelling minstens even hoog zijn als de waarde van de voucher. Als bonuspunten worden ingewisseld voor een bestelling, ontvang je geen nieuwe bonuspunten voor deze bestelling. Je kunt dus alleen bonuspunten verzamelen voor bestellingen waarvoor geen bonuspunten in rekening worden gebracht.

7. extra punten

Je kunt ook 15 extra bonuspunten verzamelen telkens als je een kwalitatief hoogstaande productbeoordeling schrijft en sterren toekent. Deze punten worden bijgeschreven op het moment dat de beoordeling door ons wordt geactiveerd. Alleen producten die door de beoordelaar zijn gekocht, kunnen worden beoordeeld.

Let op:

Uw beoordeling helpt andere klanten om te beslissen of dit product geschikt is voor hen. We accepteren daarom alleen kwalitatief hoogwaardige en zinvolle beoordelingen die een echte toegevoegde waarde hebben voor klanten en behouden ons het recht voor om dienovereenkomstig te selecteren.

Tips voor een nuttige recensie:

  • Directe verwijzing naar het product
  • Vergelijking met soortgelijke producten
  • Beschrijving en benadrukken van speciale functies
  • Beoogd gebruik / tips voor gebruik
Als deze regels niet worden nageleefd, wordt de beoordeling niet geactiveerd en niet beloond.

8. toewijzing met voucher

Bij het inwisselen van vouchers van welke aard dan ook (bijv. bonuspunten, flyers, nieuwsbrieven, etc.), ontvang je geen bonuspunten voor de bestelling waarbij de punten zijn ingewisseld. Bovendien krijg je geen bonuspunten als je in de winkel andere prijzen van ons krijgt voor bulkbestellingen. Als u bonuspunten ontvangt vanwege een technisch probleem, behouden wij ons het recht voor om deze handmatig te annuleren.