
Het gezondheidsrisico van thermisch papier in een oogopslag
Kassabonnen werden herhaaldelijk verdacht van het bevatten van schadelijke stoffen. Het ging vooral om bisfenol A en later bisfenol S. Deze chemica...
24.03.2020
Er moeten nu preventieve maatregelen worden genomen, vooral in de detailhandel, om de best mogelijke bescherming tegen het coronavirus te bieden. Winkelen voor essentiële producten blijft immers essentieel. Lees hier hoe u zowel uw medewerkers als uw klanten optimaal kunt beschermen.
Zoals in elke crisis, blijf kalm. Leg verantwoordelijkheden en contactpersonen op tijd vast en informeer je medewerkers over preventieve maatregelen - want medewerkers hebben altijd de hoogste prioriteit. Zorg ervoor dat werknemers beschermd zijn, zelfs als u te maken krijgt met een personeelstekort door bijvoorbeeld quarantainemaatregelen of ziekte. Houd je aan de hygiënemaatregelen die worden aanbevolen voor bedrijven in het geval van seizoensgriep en zorg ervoor dat alle bedrijfsprocessen geregeld blijven. Let ook op het volgende:
Als je medewerkers hebt die tot de risicogroep COVID-19 behoren moeten ze niet meer aan de kassa werken. Volgens het Robert Koch Institute veroorzaken de volgende factoren een ernstige progressie van de COVID-ziekte:
Aanbevolen maatregel: Werknemers die tot de risicogroep behoren, kunnen in plaats daarvan opslag- en opruimwerkzaamheden uitvoeren.
Volgens het Robert Koch Institute worden coronavirussen overgedragen door overgedragen door druppelinfectie, d.w.z. door het inademen van druppeltjes wanneer de andere persoon hoest of niest. hoesten of niezen van de andere persoon. Een voldoende veiligheidsafstand van anderhalve tot twee meter en zo weinig mogelijk persoonlijk contact moet besmetting voorkomen.
Aanbevolen maatregel: Open nooit alle kassa's tegelijk, maar zorg voor de nodige afstand. Laat altijd één kassa gesloten tussen twee open kassa's.
Alle medewerkers moeten regelmatig hun handen wassen. Zorg voor voldoende ontsmettingsmiddel. Als werknemers medewerkers zoals caissières hun handen niet regelmatig kunnen wassen, moeten ze handontsmettingsmiddel gebruiken. Ze moeten ook het touchpad en de EC-kaartlezer meerdere keren per dag reinigen.
Aanbevolen maatregel: Regelmatige handdesinfectie van werknemers en regelmatige desinfectie van kassa's en EC-apparaten.
Als je werknemers dat willen, moet je ze wegwerphandschoenen geven. Gezichtsmaskers (minstens categorie FFP 2) kunnen ook het veiligheidsgevoel verhogen. U moet uw personeel echter wel instrueren over deze beschermingsmaatregelen. Geen van beide maatregelen biedt volledige bescherming tegen het coronavirus. Een gezichtsmasker kan er echter voor zorgen dat werknemers hun gezicht minder vaak aanraken. Wegwerphandschoenen verminderen het huidcontact, maar moeten regelmatig worden vervangen.
Als werknemers symptomen vertonen van een coronavirusinfectie en/of contact hebben gehad met besmette personen, moeten ze onmiddellijk hun huisarts bellen. hun huisarts, de GGD of de spoedeisende hulp bellen. onmiddellijk bellen. Over het algemeen moeten zieke werknemers thuisblijven. inschakelen uw bedrijfsarts voor ondersteuning.
Aanbevolen maatregel: Zieke werknemers en werknemers die symptomen vertonen, moeten altijd thuis blijven. blijf in ieder geval thuis.
Naast bescherming voor medewerkers zijn er een aantal gedragsregels die je klanten in acht moeten nemen. Ze moeten bijvoorbeeld ook een veilige afstand bewaren - zelfs een winkelwagentje kan hiervoor zorgen. kan hiervoor zorgen. Vooral bij de kassa, waar de nodige afstand moeilijker te afstand moeilijker te realiseren is, kunt u dit aangeven met markeringen op de vloer. markeringen op de vloer. Bovendien mogen klanten het kassapersoneel alleen benaderen als ze aan de beurt zijn. wanneer ze aan de beurt zijn. Contactloos EC-kaartbetalingen verminderen het contact met klanten nog verder.
Houd uw personeel om klanten beleefd te herinneren aan bepaalde veiligheidsregels en etiquette. etiquette. Maatregelen zoals rekening bij het winkelen en respect ten opzichte van medewerkers kunnen gericht worden gecommuniceerd. Op deze manier kunnen klanten die zich bijvoorbeeld afwenden als ze niezen of hoesten in de holte van hun elleboog het risico op overdracht verkleinen. Ze moeten ook niet alles alles aanraken, maar specifieke producten in het winkelmandje leggen. Op voorwaarde dat u voorraden voor alle werknemers kunt blijven garanderen, kunt u ook kunt u ook ontsmettingsmiddelen verstrekken aan klanten.
Inhet algemeen geldt: het zogenaamde hamsteren van aankopen niet alleen de bevoorradingsketen, maar ook uw werknemers. Daarom moet u indien nodig een regeling instellen voor bepaalde goederen. Wijs klanten erop bij het schap hoeveel ze van het product mogen kopen en laat dit controleren door het kassapersoneel. dit laten controleren door het kassapersoneel.
Tot nu toe Het is nog niet onomstotelijk vastgesteld hoe lang het virus kan overleven op oppervlakken. Een transmissieroute via uitstrijkjes kan niet helemaal volledig worden uitgesloten. Volgens het Robert Koch Institute is druppelinfectie de belangrijkste vorm van overdracht.
Een infectie via kassa- of geldrollen is daarom vrij onwaarschijnlijk. Direct handcontact tussen kassier en klant tijdens de betaling moet echter idealiter worden voorkomen. klanten idealiter worden voorkomen. U kunt dit doen door klanten bijvoorbeeld te vragen om met een kaart te betalen.
Natuurlijk betekenen grote voorraadaankopen niet alleen voortdurend bijvullen en meer stress, ze vergroten ook de behoefte aan kassarollen in de detailhandel. Wij van ROLLENLAND willen u in deze tijden graag optimaal ondersteunen! Onze hoogwaardige kassarollen en thermorollen zijn ook verkrijgbaar in grote bestelhoeveelheden, zoals 50 of 100 rollen per doos.
Nog een voordeel voor u: u kunt al onze kassarollen met een gerust hart bewaren. Zelfs ons thermisch papier is tot 5 jaar houdbaar. Lees het artikel"Houdbaarheid thermisch papier" voor waardevolle tips over de juiste opslag.
Om koper en verkoper effectief te beschermen, moet u verschillende beschermende maatregelen nemen. verschillende beschermende maatregelen nemen. Voorzie alle werknemers van desinfectiemiddel aan alle medewerkers en probeer contact met klanten tot een tot een minimum te beperken. Moedig zowel medewerkers als klanten aan om een veilige afstand te bewaren. klanten om een veilige afstand te bewaren en neem maatregelen om dit te garanderen. om dit te garanderen.
Afbeelding bron: ©iStock.com / Bledger