28.02.2019

Versterk de klantenbinding met reclame op kassabonnen

Steeds meer analoge processen worden op de proef gesteld door nieuwe digitale mogelijkheden en daardoor aanzienlijk efficiënter gemaakt. Met name processen die zogenaamd veel papier verbruiken, worden geleidelijk vervangen door modernere oplossingen. Sommige beproefde processen zijn echter nog steeds uiterst belangrijk in het tijdperk van digitalisering. Hiertoe behoort ongetwijfeld de kassabon. Dit papiertje dient klanten als essentieel bewijs voor eventuele klachten of garantierechten, vooral voor grotere uitgaven. Een feit waar je zeker je voordeel mee moet doen. Gebruik de kassabon als marketingtool en communiceer uw boodschap rechtstreeks naar uw klanten.

Deel via:

Kunde erhält Kassenbon

Waarom kassabonreclame loont

Of je nu de wekelijkse boodschappen doet of in een café zit - consumenten ontvangen altijd een kassabon na het doen van een aankoop. Je zou deze interactie nog effectiever moeten benutten. Adverteren op kassabonnen is een veelbelovende marketingstrategie en bovendien relatief goedkoop. Dit reclamemiddel is daarom ook de moeite waard voor kleine en middelgrote bedrijven. U kunt ook profiteren van andere voordelen van gerichte reclame op kassabonnen:
  • U adverteert van hand tot hand zonder grote verspilling
  • Uw reclameboodschap is precies gericht op uw klanten
  • U behoudt en werft zowel bestaande als nieuwe klanten met op maat gemaakte reclamecampagnes
  • De meetbaarheid van dergelijke maatregelen is vele malen eenvoudiger
  • Ontvang directe feedback over uw reclamecampagnes

Welke reclamemogelijkheden zijn er?

Als je je kassarollen laat bedrukken, is dit de ideale gelegenheid om je huisstijl te benadrukken. Je bent volledig vrij in de advertentiemogelijkheden. Adverteer je website of servicenummer, organiseer wedstrijden of adverteer op de klassieke manier met kortingen of cadeau-acties. Het handige is dat je op elk moment kunt zien hoe succesvol je reclamecampagne is. Of het nu gaat om advertentiegerelateerde bezoeken aan je website, het aantal deelnemers aan een wedstrijd of het aantal ingewisselde vouchers. Als je bonnenprinters zijn gekoppeld aan de pc en de juiste kassasoftware hebben, kan reclame op bonnen eenvoudig worden geprogrammeerd in het kassasysteem. Let echter wel op het juiste ontwerp van de bon. Naast de basisinformatie mag de reclame niet te groot of te klein zijn. Plaats het aan het einde van de bon of gebruik de hele achterkant als advertentieruimte. Het voordeel hiervan is dat je je bonnenrollen van tevoren kunt laten afdrukken en zo de belasting van je kleurenlinten of de printkoppen van je thermische printers kunt verminderen. Zorg er ook voor dat speciale promoties met een beperkte tijd direct op de voorkant worden weergegeven, zodat ze direct zichtbaar zijn. Het succes spreekt voor zich. Verschillende onderzoeken en enquêtes tonen bijvoorbeeld aan dat consumenten zich bewust zijn van reclame op kassabonnen. In meer dan 70 procent van de gevallen werden de bijbehorende kortingsbonnen actief ingewisseld. Reclame op kassabonnen is dus niet alleen marketingtechnisch interessant, u kunt ook uw commerciële succes merkbaar vergroten.

Reclame op uw kassabonnen van Rollenland

Gebruik uw kassabonnen specifiek voor actieve klantenbinding. Of het nu voor supermarkten, tankstations of cafés is - bij Rollenland vindt u een grote keuze aan EC-rollen, thermische rollen en kassarollen in de meest uiteenlopende formaten. Onze thermische rollen zijn ook verkrijgbaar als BPA-vrije thermische rollen of volledig fenolvrije thermische rollen. Aangepaste bedrukking op de achterkant van de kassarollen is ook probleemloos mogelijk. Stuur gewoon een aanvraag naar info@rollenland.de en profiteer van gerichte zelfpromotie tegen een eerlijke prijs of neem hier een kijkje in onze shop! Afbeelding bron: ©iStock.com / fanjianhua