
🎉 Willkommen im neuen Rollenland! – Frischer Look, neue Funktionen, noch besserer Service
Unser Onlineshop Rollenland hat ein großes Upgrade erhalten – nicht nur optisch, sondern auch technisch. Wir freuen uns sehr, Ihnen unseren neuen S...
26.08.2021
Waardebonnen maken al lang deel uit van het traditionele marketingarsenaal van supermarkten in Duitsland. Winkels gebruiken geselecteerde kortingsbonnen om klanten aan te trekken en reclame te maken voor nieuwe artikelen in hun assortiment. Een bijna professionele koopjesjacht naar de ultieme besparingen komt nu echter overgewaaid uit de VS in de vorm van "extreme couponing". Ontdek hier wat erachter zit en hoe je je winkel geschikt kunt maken voor coupons en vouchers.
Veel Duitsers zijn al een tijdje bekend met coupons uit advertenties van supermarkten en winkeliers. Spaarders kunnen vouchers voor bepaalde producten uit de couponvellen en reclamefolders knippen en deze inwisselen voor aantrekkelijke kortingen op hun volgende aankoop. Soms printen supermarkten zelfs QR-codes voor besparingen rechtstreeks op de kassabonnen en thermische rollen van klanten.
In de VS zijn veel dingen groter, luider en extremer. Dit geldt ook voor geld besparen met koopjespromoties. Supermarkten, voedselfabrikanten en externe leveranciers in de Verenigde Staten publiceren een verscheidenheid aan coupons in kranten en coupon tijdschriften. Deze kunnen vaak zelfs worden gecombineerd om de besparingen op je aankoop te verdubbelen of te verdrievoudigen. Uitgerust met enkele tientallen coupons gaan vooral fervente spaarders in de Verenigde Staten op jacht naar koopjes. De meest succesvolle spaarders vullen hele winkelwagens en hoeven maar een fractie van de prijs van de goederen te betalen. Dit staat bekend als extreme couponing.
Hoewel het verzamelen van kortingsbonnen ook in Duitsland steeds populairder wordt, is er hier geen sprake van een extreme couponingtrend. De belangrijkste reden hiervoor is simpelweg dat er aanzienlijk minder coupons zijn in Duitsland. Bovendien zijn Duitse coupons in de meeste gevallen zeer beperkt. Klanten mogen slechts een klein aantal van de afgeprijsde producten kopen, verschillende kortingsbonnen voor hetzelfde product kunnen niet worden gecombineerd en speciale aanbiedingen zijn uitgesloten van verdere kortingen en promoties. Deze beperkingen voorkomen de trend van extreme couponing in Duitsland.
In de Verenigde Staten zijn er over het algemeen geen dergelijke beperkingen. De berekening van de aanbieders: Iedereen die goede ervaring heeft met een merk, een artikel of zelfs een supermarkt, zal kopen en steeds weer terugkomen. zal kopen en steeds weer terugkomen. En wat is een betere ervaring dan een code op de kassarol bij het afrekenen om geld te besparen?
De Duitse markt is niet ontworpen voor extreme couponing. Aan de ene kant verhinderen duidelijke regels dat coupons met elkaar worden gecombineerd en aan de andere kant is het aanbod van coupons in Duitsland relatief klein. Spaarders, verzamelaars en bonprofessionals moeten nog steeds veel tijd besteden aan het zoeken naar kortingsbonnen in Duitsland. Soms moeten kortingsbonnen uit tientallen bronnen worden verzameld en vervolgens verstandig worden georganiseerd om het maximale uit een aankoop te kunnen halen. Helaas moeten we accepteren dat de boodschappenlijstjes die op deze manier worden samengesteld een volledig willekeurige selectie zijn van de momenteel beschikbare kortingsaanbiedingen. Bonnenliefhebbers in Duitsland stellen dan een kleurrijk boodschappenmandje samen van batterijen, ruitenreinigers, pasta en vuilniszakken; zeker praktisch, maar onvoldoende voor weekendboodschappen.
Onder de huidige omstandigheden is extreme couponing op basis van het gemodelleerd naar de VS niet mogelijk in Duitsland. Het assortiment coupons is te klein, de organisatorische organisatorische inspanning voor klanten te hoog en de productselectie is willekeurig en nauwelijks aanpasbaar. Toch krijgt couponing ook in Duitsland steeds meer steeds meer fans in Duitsland. Zelfs als het besparingspotentieel in onze supermarkten niet zo hoog zijn als in de Verenigde Staten, zijn klanten blij als ze een paar centen kunnen besparen. klanten zijn blij als ze een paar euro kunnen besparen op hun boodschappen.
Het besparingspotentieel met coupons is in de Verenigde Staten veel groter dan in Duitsland, omdat klanten in de Verenigde Staten coupons vaak kunnen combineren met andere coupons. Verenigde Staten vaak coupons kunnen combineren vaak coupons kunnen combineren, de keuze aan coupons groter is en de en het samenstellen van spaaracties eenvoudiger is.
Het grootste voordeel is het enorme besparingspotentieel. Zelfs in Duitsland kan tot 20 procent per aankoop worden bespaard met slim samengestelde coupons. Het nadeel is dat het zoeken naar coupons veel tijd kost. De wachttijd aan de kassa is ook aanzienlijk langer.
Kortingsbonnen bieden goede besparingsmogelijkheden. Als je een specifiek product nodig hebt waarvoor een coupon bestaat, moet je de kans om geld te besparen aangrijpen.
Afbeeldingsbron:
Coverfoto: ©iStock.com - Casper1774Studio